پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272077
همکاري با آژانس در چارچوب پادمان و ان.پي.تي در سرلوحه سياست ايران است
تاریخ انتشار : 1403/02/18 10:50:23
نمایش : 78
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: ايران اراده رسيدن به ۲۰ هزار مگاوات برق اتمي را تا ۱۴۲۰ دارد و اين طرح را در سواحل شمالي و جنوبي به اجرا مي‌گذاريم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد اسلامي در سخناني در افتتاحيه اولين کنفرانس بين‌المللي هسته‌اي در اصفهان افزود: اميدواريم در اين نشست و در پنل ها و گفتگوها تعاملات خوبي شکل بگيرد.

وي همچنين از انجمن هسته اي ايران و بانيان کنفرانس قدرداني کرد و از استاندار و مسئولان استان اصفهان تشکر کرد.

اسلامي گفت امروز که دنيا با تغييرات اقليم مواجه است و اراده جمعي کشورها براي صفر کردن کربن تا ۲۰۵۰ به يک پيمان تبديل شده و سه برابر شدن نيروگاه‌هاي اتمي هدف‌گذاري شده ما شتابان‌تر در راستاي گسترش فناوري هسته‌اي براي رسيدن به انرژي پاک تلاش مي‌کنيم.

وي خاطرنشان کرد که اجراي اين برنامه سرمايه گذاري خارجي و داخلي و فاينانس داخلي و خارجي به عنوان عامليت پيش برنده سرمايه گذاري تعريف شده و اين جا از کشورها و موسساتي که آمادگي سرمايه گذاري در اين حوزه را داشته باشند، دعوت مي‌کنيم.

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: همکاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در چارچوب پادمان و ان.پي.تي در سرلوحه سياست ايران است. به شهادت گزارش‌هاي مستمر آژانس ظرفيت جذب شده بازرسي از تاسيسات هسته‌اي ايران در ۲۰۲۳ به ميزان ۲۲ درصد بازرسي‌هاي کل جهان بوده است در حالي که ظرفيت نصب شده ما ۳ درصد و بازرسي‌ها ۲۲ درصد. اين حجم از بازرسي در طول تاريخ از هيچ کشوري صورت نگرفته است.

رئيس سازمان انرژي اتمي اظهار کرد: ما حداکثر در ۲ ماه آينده اولين مرکز آموزش بين‌المللي علوم و فنون هسته‌اي را در اصفهان افتتاح خواهيم کرد که به قطب تاثير گذار براي تربيت نيروي انساني تبديل مي‌شود.

معاون رئيس جمهور گفت: اميدواريم با توجه به تعاملات و همزمان با تهاجم رسانه‌اي و رواني عليه ما آژانس هم بتواند نقش خودش را به عنوان يک نهاد بين‌المللي به طور مستقل‌ و بدور از فشارهاي سياسي و اعمال نفوذها ايفا کند و تسهيلات را همان طورکه در اساسنامه آژانس تعريف شده فراهم کند تا همه کشورها از علوم و فنون هسته‌اي به طور عادلانه بهره‌مند شوند.

اسلامي افزود: اميدواريم بتوانيم کنفرانس بين‌المللي هسته‌اي را ۲ سالانه ادامه دهيم و از پرتو اين همکاري‌ها و مشارکت ها بدون نفوذ نظام سلطه، علوم و فنون هسته‌اي به سهولت در اختيار کشورهاي نيازمند قرار گيرد.

منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html